خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

امام خمینی(ره)  فرهنگ و دین را احیا کرد/ امام راحل سکوت در مقابل طاغوت‌ها را شکست

همدان-امام جمعه همدان گفت: در آستانه رحلت حضرت امام خمینی (ره) هستیم، در تاریخ معاصر مردم ما شخصیتی را دیدند که مذهب، سیاست، فرهنگ و دین را احیا کرد.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۳۷
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
امام خمینی(ره)  فرهنگ و دین را احیا کرد/ امام راحل سکوت در مقابل طاغوت‌ها را شکست

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به نقشه‌های دشمن از قبیل براندازی، تجزیه و نفوذ در سیستم مدیریتی کشور طی ۴۵ سال گذشته اظهار کرد: در این مدت اصل ولایت فقیه و دوراندیشی امام خمینی (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری کشور را در بحران‌ها نجات داد و مستحکم نگاه داشتند.

وی بیان کرد: همانطور که می‌بینید در حالی که رییس جمهور کشور به شهادت رسید و مجلس شورای اسلامی رییس نداشت اما ساختار مدیریتی و سیاسی کشور آرام، مستحکم و باثبات است که نتیجه وجود مقام معظم رهبری است و اینکه امام خمینی(ره) یکی از اصل‌های مترقی قانون اساسی را اصل ولایت فقیه قرار دادند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام راحل به درستی مساله ولایت فقیه را فهمید، ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند آنچه که اسلام و جامعه اسلامی را از انحراف‌ها، دیکتاتورها، هجمه‌ها، تجزیه‌ها و جنگ‌ها نجات می‌دهد اصل ولایت فقیه است.

وی با اشاره به همسویی دانشجویان آمریکایی با سیاست‌های جبهه مقاومت و ضد سلطه گفت: دشمنان کشور سال‌ها می‌خواهند انقلاب را ساقط کنند اما امروز دانشجویان در کشور آمریکا بخشی از جبهه مقاومت هستند و شعارها و آرمان‌هایی را مطرح می‌کنند که شما مردم ۴۵ سال پیش مطرح کردید.

شعبانی موثقی گفت: در آستانه رحلت حضرت امام خمینی (ره) هستیم، در تاریخ معاصر مردم ما شخصیتی را دیدند که مذهب، سیاست، فرهنگ و دین را احیا کرد.

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما در دورانی قیام کردند که دین به کناری زده شده بود، در سال ۴۲ روزگاری بود که مردم دنیا اعتقادشان این بود که دین باید کنار گذاشته شود و دین افیون ملت‌ها و جامعه است و توانایی مدیریت زندگی فردی را ندارد اما امام راحل نشان داد که دین و مذهب می‌تواند در زندگی اجتماعی حکمرانی کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امام راحل سکوت در مقابل طاغوت‌ها را شکست، در دورانی که کسی جرات صحبت کردن علیه طاغوت را نداشت امام فریاد زد و در مقابل طاغوتها ایستاد.

وی با اشاره به ویژگی‌های فراوان امام راحل در عرصه سیاسی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در عرصه‌های سیاسی با مردم صداقت، بصیرت و مدیریت اجتماعی داشت و در عرصه‌‌های علمی و عرفانی شخصیت برجسته بود.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه امروز جوانان و جامعه ما نیازمند بازخوانی مکتب الهی امام خمینی (ره) است، از فعالان عرصه جهاد تبیین خواست نباید بگذارید که مکتب امام راحل و وصیت نامه ایشان به عنوان اساسی ترین مولفه های مکتب امام بزرگوار فراموش نشود.

وی با اشاره به شروع ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور وقتی انتخاب می‌شود در زندگی ۸۵ میلیون ایرانی موثر است و مقام معظم رهبری فرمودند اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه همدان ادامه داد: کسی که ثبت نام می‌کند آیا برنامه اقتصادی دارد؟ آیا تیم قوی اقتصادی و منسجم برای اجرای برنامه‌ها دارد؟ آیا آشنایی با واقعیت‌های میدانی عرصه اقتصاد دارید؟ آیا در عرصه فرهنگ اعتقاد به مکتب امامین انقلاب دارد؟ آیا التزام به نظام فکری امامین انقلاب دارد؟ و اگر برنامه فرهنگی و تیم اقتصادی قوی ندارد با سرنوشت ملت بازی نکند.

وی با اشاره به بمب‌های یک تُنی که بر سر کودکان رفح ریخته می‌شود، گفت: حاکمان کشورهای اسلامی این ظلم ها را می‌بینند و سکوت اختیار می‌کنند.

شعبانی موثقی گفت: خدا را به سبب عنایت و تفضل برای بارندگی‌های اخیر و سرریز شدن سد همدان شاکر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار